
Trei contracte comerciale au fost semnate de FC Barcelona în această vară, noi pași spre redresarea economică a clubului, cu toate acestea principalul obiectiv de revenire la regula 1:1 nu a fost atins deși s-au făcut eforturi și pe plan sportiv, prin reduceri ale masei salariale și încasări din vânzări de jucători. Două dintre noile contracte de sponsorizare au intrat deja în vigoare în actualul sezon, iar al treilea va deveni activ din 2026-2027: compania chineză Midea, care va apărea din startul sezonului următor pe mâneca echipamentului blaugrana.
60 de milioane timp de cinci ani de la Midea
Midea, producător chinez de electrocasnice, va înlocui marca Ambilight (divizie a Philips), care semnase în 2023 un contract pe trei ani, cu posibilitatea de prelungire pentru încă două. Prin această decizie, Barça renunță la anii opționali rămași, deși aici apare un semn de întrebare.
Conform datelor publicate de Mundo Deportivo în momentul semnării cu Midea noul acord prevede o plată anuală de 12 milioane de euro timp de cinci sezoane, așadar un total de 60 de milioane de euro, care practic reprezintă dublul a ceea ce s-a încasat de la Ambilight. Plățile făcute de Ambilight au fost progresive, 8 milioane în 2023-24, 10 milioane în 2024-25 și 12 milioane în acest an, însă conform datelor publicate tot de Mundo Deportivo în 2023, cei doi ani suplimentari ar fi adus 12, respectiv 14 milioane de euro, ceea ce înseamnă că în 2027 clubul ar fi încasat cu două milioane în plus față de datele prezentate în legătură cu Midea. În plus, în presa scrisese în momentul semnării contractului cu Ambilight și despre diverse bonusuri între jumătate de milion și un milion de euro pentru titlurile câștigate.
În schimb, contractul cu Midea garantează venituri constante până în 2030-31. Va intra efectiv în vigoare la 1 iulie 2026, odată cu expirarea celor trei ani de contract cu Ambilight.
44 de milioane pentru tricoul de antrenament
Dacă în cazul Midea suporterii trebuie să aștepte câțiva ani, parteneriatul semnat cu Republica Democrată Congo produce deja efecte. În iunie, statul african a devenit sponsor oficial al clubului până în 2029, cu o contribuție de 11 milioane de euro pe sezon.
Acordul, estimat la 44 de milioane, prevede ca mesajul "RD Congo - Coeur de Afrique" să fie afișat pe partea frontală a tricourilor de antrenament ale tuturor secțiilor profesioniste. Cu această sumă, RDC devine al treilea sponsor ca aport financiar pentru Barcelona în actualul exercițiu, fiind depășit doar de Spotify și Ambilight.
Nike și imaginea lui Kobe Bryant
Laporta a activat și o a treia colaborare în această vară, cu un impact comercial deosebit: asocierea dintre Nike și brandul Kobe Bryant.
Clubul catalan a semnat un contract cu gigantul american valabil până în sezonul 2027-28. Conform înțelegerii, logo-ul „Kobe Sheath” al celebrului baschetbalist va apărea pe tricoul de deplasare al Barcelonei timp de trei sezoane consecutive, înlocuind emblematicul „Swoosh” al Nike.
Prima variantă a fost deja lansată în acest sezon, iar Laporta a exploatat la maximum notorietatea lui Kobe pentru a genera venituri suplimentare în cadrul turneului asiatic, unde figura lui Koke Bryant are o valoare comercială superioară lui LeBron James, Michael Jordan sau Lionel Messi. După cum notează unul din mediile de informare catalane, explicația stă în faptul că fostul baschetablist de la LA Lakers a fost unul din pionierii ruperii barierelor lingvistice în lumea comercială a sportului odată cu pătrunderea în forță pe piața asiatică, având un impact deosebit în China, Japonia și Coreea de Sud unde mergea des pentru investiții și acte promoționale.
După punerea în vânzare a tricoului special, jucătorii conduși de Flick au participat la multiple campanii de promovare dedicate brandului, inclusiv în capitala sud-coreeană. Totodată, echipa a purtat noua echipare pentru prima dată într-un meci amical contra celor de la FC Seoul, contribuind la promovarea internațională a proiectului.